List

Το νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο, σχετικά με το «Νέο Λύκειο», από το Υπουργείο Παιδείας, έδωσε μέσα από την εφαρμογή του, πολυδιάστατες προσεγγίσεις και αποτελέσματα , αρκετά νωρίς, για τις έντονες αδυναμίες που συνεχίζουν να υπάρχουν σχετικά με την εννοιολογική γνώση των μαθητών και την διαδικαστική τους επάρκεια, καθώς και για την σύζευξη ή μη, που μπορεί να προκύπτει μεταξύ τους.

Αδυναμίες τόσο σε μηχανιστικούς τρόπου προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων, αλγεβρικών και γεωμετρικών, αλλά και εννοιολογικά κενά, οδήγησαν γονείς και μαθητές σε μαθήματα μαθηματικών, τόσο σε φροντιστηριακούς οργανισμούς όσο και σε κατ’ οίκον διδασκαλία ( ιδιαίτερα μαθήματα μαθηματικών ), ώστε να καλυφθεί αυτό το χάσμα μεταξύ διαδικαστικής και εννοιολογικής γνώσης.

Φυσικά, τα ιδιαιτέρα μαθήματα μαθηματικών, έρχονται συμπληρωματικά στην διδασκαλία του σχολείου, ικανά να δώσουν στους μαθητές, εκείνη την επιπρόσθετη μαθησιακά πληροφορία, που θα τους οδηγήσει σε διαδικαστική επάρκεια, εννοιολογική κατανόηση των μαθηματικών και σε επίτευξη των στόχων τους.

Ο Howard Gardner, αναφέρει πως «Ο εχθρός της κατανόησης, είναι η κάλυψη της ύλης». Σε ένα λοιπόν μεταβατικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, η δύσκολη και αξιέπαινη προσπάθεια των εκπαιδευτικών στον «Νέο Λύκειο», έχει την επικουρική συνδρομή, των φροντιστηριακών μαθημάτων, όσο και των κατ’ οίκον μαθημάτων, σχετικά με την διδασκαλία των μαθηματικών (ιδιαίτερα μαθήματα μαθηματικών), ώστε η κάλυψη της ύλης και η κατανόηση, να μην δημιουργούν δίπολα αντιπαλότητας, κατά το Gardner, αλλά μια κοινή οδό προς την σύζευξη της εννοιολογικής με την διαδικαστική γνώση.

  Posts

July 30th, 2015

Qualia και Ευκλείδεια Γεωμετρική Απόδειξη

Νικόλαος Πάτας Τμήμα Μαθηματικών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Email: [email protected] Περίληψη Στο άρθρο γίνεται μια απόπειρα διασύνδεσης του όρου […]

December 2nd, 2014

Ιδιαίτερα Μαθήματα Μαθηματικών. Μια προσπάθεια σύνδεσης της διαδικαστικής με την εννοιολογική γνώση.

Το νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο, σχετικά με το «Νέο Λύκειο», από το Υπουργείο Παιδείας, έδωσε μέσα από την εφαρμογή του, πολυδιάστατες […]

September 6th, 2014

Οι νίκες μας είναι αθόρυβες…

Πρόκειται για το άρθρο μιας συναδέρφου, που με σαφήνεια και απλότητα αφοπλιστική, αποδεικνύει πως η αγάπη για τον μαθητή, είναι […]

July 2nd, 2014

Η δυσκολία της κατανόησης της μαθηματικής απόδειξης

Τις τελευταίες δεκαετίες, πολυάριθμες έρευνες της Διδακτικής των Μαθηματικών, έχουν αναδείξει πως μόνο μια πολύ μικρή μειοψηφία μαθητών της δευτεροβάθμιας […]

May 29th, 2014

‘‘Αρχή παιδεύσεως ονομάτων επίσκεψις’’

Στην παρακάτω παράθεση, τίθεται ένα πολύ “ιδιαίτερο” ερώτημα από τους Μαθηματικούς, κυρίους Αποστόλη Παπανικολάου και Γιώργο Σούμπαση. Πρόκειται για αρχείο […]

May 2nd, 2014

Οι πρώτες αρχές της μελέτης της επίλυσης προβλήματος.

“Την πρώτη απόπειρα μελέτης της επίλυσης προβλημάτων επιχείρησε ο Αριστοτέλης στα Τοπικά ( Τοπικά 14. 101b 11-18 ). Εκεί, καθώς […]

April 11th, 2014

Οφέλη της επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων

“Η συστηματική διδασκαλία των μαθητών με την μέθοδο της επίλυσης προβλήματος συμβάλλει ώστε: Να ασκηθούν στην επεξεργασία των πληροφοριών. Να […]